Назва статті Регулювальні та цивільно-правові аспекти вдосконалення доступу до інфраструктури у Федеративній Республіці Німеччина
Автори
Назва журналу Юридичний журнал «Право України» (україномовна версія)
Випуск 5/2018
Сторінки [239-251]
DOI https://doi.org/10.33498/louu-2018-05-239
Анотація

Вдосконалення регулювання доступу до інфраструктури актуально, тому що дає змогу отримати більше прибутку та комфорту на існуючій базі завдяки зміні норм, які її стосуються. В Україні не здійснювалися дослідження регулювальних і цивільно-правових аспектів доступу до мережевої інфраструктури за німецькомовними джерелами. Актуальність їх проведення підвищується з огляду на зростання ролі та стрімкого розвитку взаємодії регулювального й цивільного права у країнах Європейського Союзу, а також незадовільного стану використання інфраструктури в Україні. Метою статті є аналіз матеріалів Федерального агентства мереж Німеччини, судової практики, що стосується діяльності останнього та інших матеріалів, які не досліджувалися і не перекладалися, що дало змогу ввести до наукового обігу нові наукові факти, рекомендації та висновки, які сприятимуть вдосконаленню використання української інфраструктури. Дослідження показало, що ефективність залізничних перевезень у Німеччині пов’язана з виникненням і розвитком регулювального права, яке ділиться на публічне та приватне. До приватноправових питань належить врегулювання справедливого договірного балансу інтересів контрагентів і монопольного власника тієї чи іншої мережі, який зобов’язаний забезпечити необхідний сервіс для функціонування суспільства; публічно-правові питання охоплюють предметне впорядкування публічно-правових регулювальних функцій у систему. Федеральне агентство мереж Німеччини використовує норми регулювального права при здійсненні нагляду за доступом до об’єктів при укладенні та виконанні цивільно-правових договорів щодо використання інфраструктури, яка перебуває у монопольному статусі. Регулювальні методи впливу є альтернативою судовому способу розв’язання цивільно-правових спорів щодо користування інфраструктурою. Німецький передовий досвід використання регулятивного і цивільного права для вдосконалення використання інфраструктури мереж має перспективу запозичення у розпочатому в Україні пошуку розв’язання окресленої проблеми. Німецький досвід свідчить про необхідність демонополізації “Укрзалізниці”, запровадження конкуренції між її структурними частинами та у них самих, а також застосування цивільно-правової нормативної бази регулювання доступу до залізничної інфраструктури та засобів реагування на відповідні відхилення.

 

Ключові слова регулювальне право; Федеральне агентство мереж; цивільне право; інфраструктура
References

Bibliography 
 

Translated books 
1. Otte K, Otnoshenie zheleznodorozhnogo regulirovaniya k grazhdansko-pravovomu sovershenstvovaniyu ispol’zovaniya infrastruktury [Correlation of Railway Regulation to Civil-Law Improvement of Infrastructure Use] (Moshak G per, Pravo 2018) (in Russian). 

 

Journal articles

2. Götz G, ‘Zehn Jahre Bundesnetzagentur: Ein Grund zum Feiern?’ <https://www. uni-giessen.de/fbz/fb02/fb/professuren/vwl/goetz/forschung/publikationenordner/ beitraege-in-zeitungen-oder-wirtschaftsmagatinen/ungekuerzter-artikel-zurjubilaeumder-bundesnetzagentur> accessed 31 March 2018 (in German).

3. Körber T, ‘Die Produktion wettbewerbsanaloger Marktergebnise durch Regulierungsrecht in den Netzindustrien als Daueraufgabe des Staates? – zum Verhältnis von Wettbewerbsund Regulierungsrecht’ <https://www.uni-goettingen.de/de/...pdf/ Enreg_2009.pdf> accessed 31 March 2018 (in German).

 4. Blyzniuk T, ‘Analiz metodiv vyznachennia platy za korystuvannia obiektamy infrastruktury zaliznychnoho transportu’ [‘Analysis of the Methods Determining the Fee for the Use of Railway Infrastructure Objects’] (2013) 5 Zbirnyk naukovykh prats Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V Lazariana “Problemy ekonomiky transportu” 41 (in Ukrainian).

5. Moshak H, ‘Instytutsiini ta normatyvni peredumovy pryvatnopravovoho rehuliuvannia dostupu do zaliznychnoi infrastruktury u FRN’ [‘Institutional and Regulatory Prerequisites for Private-Law Regulation of Access to Railway Infrastructure in Germany’] (2017) 2 Chasopys Kyivskoho universytetu prava 264 (in Ukrainian).

6. – –, ‘Doslidzhennia ta vdoskonalennia zoboviazalnykh transportnykh vidnosyn profesorom K. Otte (FRN)’ [‘Research and Improvement of Mandatory Transport Relations by Professor K. Otte (Germany)’] (2014) 9 Pravo Ukrainy 179 (in Ukrainian).

7. Pylypenko O ta Sokolova E, ‘Formuvannia PAT “Ukrainska zaliznytsia”: analiz mainovoho ta finansovoho stanu 2016’ [‘Establishment of PJSC “Ukrainian Railway”: Assets and Financial Condition Analysis’] (53) Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti 46 <http://btie.kart.edu.ua/article/viewFile/73895/69354> accessed 31 March 2018 (in Ukrainian).

 

Websites

8. ‘20 Jahre Verantwortung für Netze’ (Bundesnetzagentur, 2018) <https://www. bundesnetzagentur.de/SharedDocs/Videos/DE/20JahreFilmBNetzA.html?nn=745238> accessed 31 March 2018 (in German).

9. ‘Bundesnetzagentur verhängt Zwangsgeld gegen Care Energy’ (Bundesnetzagentur, 2018) <http://www.bundesnetzagentur.de/cln_1412/SharedDocs/Pressemitteilungen/ DE/2014/141222_CareEnergie.html> accessed 31 March 2018 (in German).

10. ‘Bundesnetzagentur’ <https://www.bundesnetzagentur.de/DE/Home/home_node.html>accessed 31 March 2018 (in German).

11. ‘Bußgeld gegen Care Energy verhängt’ (Bundesnetzagentur, 2018) <http:// www.bundesnetzagentur.de/SharedDocs/Pressemitteilungen/DE/2013/130603_ BussgeldCareEnergy.html> accessed 31 March 2018 (in German).

12. ‘DB Netz (Weitergeleitet von: DB_Netz)’ (Link.Fang, 2018) <http://www.linkfang.de/ wiki/DB_Netz_AG> accessed 31 March 2018 (in German).

13. ‘Die Deutsche Bahn soll 43,6 Millionen Euro zu viel an Bahnhofsgebühren von der privaten Konkurrenz kassiert haben’ (PRESSEPORTAL, 2 Desember 2013) <www. presseportal.de/pm/66306/2611206> accessed 31 March 2018 (in German).

14. ‘European Network of Rail Regulatory Bodies (E02872)’ (European Commission, 2018) <http://ec.europa.eu/transparency/regexpert/index.cfm?do=groupDetail.groupDetail&groupID=2872 accessed 31 March 2018 (in German).

15. ‘Hochschulwiki – Die Wissensdatenbank der Hochschule Schmalkalden’ (Hochschule schmalkalden, 2018) <https://www.hs-schmalkalden.de/service/hochschulwiki.html> accessed 31 March 2018 (in German).

16. ‘Kritik an Bundesnetzagentur-Vorschlägen’ (Ener/gate messendger, 4 November 2014) <http://www.energate-messenger.de/news/149018/kritik-an-bundesnetzagenturvorschlaegen> accessed 31 March 2018 (in German).

17. ‘Kritik an Mobilfunkauktion der Bundesnetzagentur “Förderung des Wettbewerbs spielt keine Rolle“’ (Wirtschafts Woche, 27 Januar 2015) <http://www.wiwo.de/unternehmen/ it/kritik-an-mobilfunkauktion-der-bundesnetzagentur-foerderung-des-wettbewerbsspieltkeine-rolle/11270380-all.html> accessed 31 March 2018 (in German).

18. ‘Mehr als 40 Privatbahnen liegen wegen überhöhter Stationsgebühren im Rechtsstreit mit der Deutschen Bahn’ (Westfalen-Blatt, 23 November 2013) <www.presseportal.de/ pm/66306/2605390> accessed 31 March 2018 (in German).

19. ‘Schnelles Internet: Bundesnetzagentur verzögert LTE-Ausbau Lange Wartezeiten bei Anträgen der Provider’ (Netzvelt, 2018) <http://www.netzwelt.de/news/93711schnelles-internet-bundesnetzagentur-verzoegert-lte-ausbau.html> accessed 31 March 2018 (in German).

20. ‘Westfalen-Blatt: Der Deutschen Bahn (DB) drohen wegen überhöhter Trassenpreise Rückforderungen von bis zu 750 Millionen Euro’ (Online Focus, 27 March 2013) <http://www.focus.de/reisen/diverses/presseschau-westfalen-blatt-der-deutschenbahndb-drohen-wegen-ueberhoehter-trassenpreise-rueckforderungen-von-bis-zu-750millionen-euro_aid_949754.html> accessed 31 March 2018 (in German).

21. Bernd K, ‘Bundesnetzagentur reagiert auf Kritik an ihren Plänen für VDSL2-Vectoring’ (ZDNet / Netzwerke, 7 Juli 2016) <http://www.zdnet.de/88274155/bundesnetzagentur reagiert-auf-kritik-an-ihren-plaenen-fuer-vdsl2-vectoring/> accessed 31 March 2018 (in German).

22. “Ukrzaliznytsia” zavershyla 2015 rik zi zbytkom ponad 16 miliardiv hryven’ [‘Ukrzaliznytsia Ended Year 2015 with a Loss Exceeding 16 Billion Hryvnia’] (Ekonomichna pravda, 15 Lypen 2016) <https://www.epravda.com.ua/news/2016/07/15/599317/> accessed 31 March 2018 (in Ukrainian).

23. ‘Chomu ne diie zakon pro dostup do infrastruktury’ [‘Why the Law on Access to Infrastructure Does Not Work’] (Delo.ua, 4 Serpen 2017) <https://delo.ua/business/ borotba-interesiv-biznesu-ta-derzhavi-chomu-vlada-blokuje-deregu-333322/> accessed 31 March 2018 (in Ukrainian).

24. ‘PAT “Ukrzaliznytsia” oholosylo rezultaty konsolidovanoi finansovoi zvitnosti za 2015 rik’ [‘PJSC “Ukrzaliznytsia” Announced the Results of the Consolidated Financial Statements for Year 2015’] (Uriadovyi portal, 15 Lypen 2016) <http://www.kmu.gov.ua/ control/publish/article?art_id=249192472> accessed 31 March 2018 (in Ukrainian).

 

Електронна версія Завантажити