Назва статті Organization of Information Security in E-Goverment as Means of Information Rights Protection
Автори

PhD in Law, Lecturer at the UNESCO Department of “Human Rights and Information Law” of Baku State University, Lecturer at Law faculty of Academy of State Customs Committee of the Republic of Azerbaijan (Baku, Azerbaijan) ORCHID ID: https://orcid.org/0000-0001-5305-7113 gulnazaydin@yahoo.com

 

PhD in Law, Deputy Dean of Law Faculty of Baku State University, Professor at the Department of “Constitutional Law” of Baku State University (Baku, Azerbaijan) ORCHID ID: https://orcid.org/0000-0002-3134-8486 aytakin_ibrahimli@yahoo.com

 

Назва журналу Юридичний журнал «Право України» (україномовна версія)
Випуск 4/2020
Сторінки [225-244]
DOI https://doi.org/10.33498/louu-2020-04-225
Анотація

Мета електронного урядування як концепції полягає у покращенні ефективності діяльності державних інститутів та підвищенні рівня життя громадян. Формування електронної держави визначає темпи розвитку прав і свобод людини відповідно до вимог сьогодення, серед яких особливе значення мають інформаційні права. Однак у ситуації, коли повнота, доступність і конфіденційність інформації не забезпечується повною мірою, виникають перешкоди для реалізації інформаційних прав. Тому організація інформаційної безпеки є одним із засобів гарантування інформаційних прав. У зв’язку з цим, інформаційну безпеку слід аналізувати не тільки з технічної точки зору, але й в аспекті права в галузі прав людини. Ці основні моменти обґрунтовують актуальність теми статті. Мета статті – проаналізувати такі поняття, як “електронний уряд”, “електронний парламент” і “електронний суд», показати пріоритети електронної держави з точки зору забезпечення прав і свобод людини, визначити правові, теоретичні та технічні підходи до інформаційної безпеки в різних моделях електронного урядування, виявити різницю між електронною безпекою та інформаційною безпекою, дослідити значення електронного урядування в аспекті прав людини і представити пропозиції щодо захисту інформаційних прав, порушених у кіберпросторі. Автори доходять висновку, що повний доступ до інформації в новому суспільстві є гарантією інформаційних та інших прав і свобод. Таким чином, через відсутність інформаційної безпеки або низький рівень інформаційної безпеки електронний уряд не може приносити користь своїм громадянам. Одним з таких бар’єрів вважається електронний розрив або цифровий розрив. З огляду на глобальний характер кіберпростору та інформаційного суспільства, ці проблеми необхідно вирішувати не тільки на національному рівні, а й на міжнародному. Перш за все, безпеку не слід сприймати з технічної точки зору. Це перешкоджає вирішенню проблем. Слід також проаналізувати інформаційну безпеку як правовий інститут і уточнити різницю між термінами “інформаційний захист” і “інформаційна оборона”. Необхідно розкрити юридичний аспект цього питання. Таким чином, автори з оптимізмом доходять висновку, що усунення проблем, які виникають при формуванні електронного урядування, сприятиме кращій реалізації основних прав і свобод людини та допоможе кожному громадянинові стати активним членом цифрового суспільства. 

Ключові слова information rights; information security; e-parliament; e-government; e-court; security tendencies; e-security
References

Bibliography

Edited books

1. Al-Hashmi Asma and Darem Abdul Basit, ‘Understanding Phases of E-government Project’ in Sahu G P (ed), Emerging Technologies in E-Government (Gift Publishing 2009) (in English).

2. Alshehri and Drew S, ‘Implementation of e-Government: Advantages and Challenges’ in International association for scientific knowledge (IASK) E-ALT Conference proceedings (2010) (in English).

 

Journal articles

3. Demirel D, ‘E-Devlet ve Dünya Örnekleri’ (2006) 61 Sayıştay Dergisi 94 (in Turkish).

4. Yıldız M, ‘Uluslararası Kuruluşların Türkiye nin E-devlet Siyasalarına Etkisi’ [2007] 40 Amme İdaresi Dergisi 39 (in Turkish).

 

Newspaper articles

5. Heeks R, ‘Understanding e-Governance for Development’ (2001) 11 iGovernment Working Paper <https://ssrn.com/abstract=3540058> (accessed: 22.03.2020) (in English).

6. Meinardus R, ‘The Political Impact of the Internet’ Business World Internet Edition (March 26, 2003, and March 27, 2003) (in English).

 

Websites

7. ‘E-Government Handbook for Developing Countries’ (A Project of InfoDev and The Center for Democracy & Technology) <http://www.infodev.org/infodev-files/resource/ InfodevDocuments_16.pdf> (accessed: 22.03.2020) (in English).

8. Creation of a global culture of cybersecurity: resolution, United Nations General Assembly (UNGA) Resolution 57/239, 31 January 2003 <https://www.itu.int/ ITU-D/cyb/cybersecurity/docs/UN_resolution_57_239.pdf> (accessed: 22.03.2020) (in English).

9. ‘United Nations Global E-Government Survey’ (2003) <https://publicadministration. un.or g / p u b l ic a t ions/content/PDFs/E-Library%20Archives/UN%20 E-Government%20Survey%20series/UN%20E-Government%20Survey%202003. pdf> (accessed: 22.03.2020) (in English).

10. United States. General Accounting Office (Electronic Government: Federal Initiatives Are Evolving Rapidly but They Face Significant Challenges, 22.05.2000) <https://digital. library.unt.edu/ark:/67531/metadc290097> (accessed: 22.03.2020) (in English).

11. ‘World e-Parliament Report 2018’ <https://www.ipu.org/file/5920/download> (accessed: 22.03.2020) (in English).

 

Електронна версія Завантажити