Назва статті Приватноправові та публічно-правові засади регулювання підприємницької діяльності
Автори
Назва журналу Юридичний журнал «Право України» (україномовна версія)
Випуск 11/2013
Сторінки [342-350]
Анотація У статті досліджуються основні теоретико-правові засади поділу підприємницької діяльності на види суспільних відносин, які мають приватноправову та публічно-правову природу. Зауважується, що межі між приватноправовим та публічно-правовим регулюванням не є сталими, а залежать від історичного етапу розвитку суспільства, особливостей державного режиму, пануючої ідеології. З’ясовано, що підприємницька діяльність має значне суспільне значення, що зумовлює потребу у її публічно-правовому регулюванні. Зауважується, що підприємництво є сферою суспільних відносин, де суб’єкти мають рівні правові можливості і юридичні обов’язки, а тому відносини між ними повинні регулюватися диспозитивним методом, властивим приватному праву. Основними напрямами імперативного регулювання підприємницької діяльності є фіскальні відносини, спрямовані на забезпечення функціонування держави та вирішення соціальних проблем, і антимонопольні відносини, спрямовані на забезпечення вільного конкурентного ринкового середовища.
Ключові слова підприємницька діяльність, підприємницькі відносини, публічне право, приватне право.
References