Назва статті | Особливості процедур банкрутства об’єктів державної власності |
---|---|
Автори |
НАТАЛІЯ НИКИТЧЕНКО
докторка юридичних наук, професорка, завідувачка кафедри господарського права та процесу Навчально-наукового інституту права Університету державної фіскальної служби України (Ірпінь, Україна) ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9545-1434 revyuk@ukr.net
СЕРГІЙ ДОНКОВ
аспірант кафедри господарського права та процесу Навчально-наукового інституту права Університету державної фіскальної служби України, радник юридичної фірми “Евріс”, арбітражний керуючий (Ірпінь, Україна) ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1909-0379
|
Назва журналу | Юридичний журнал «Право України» (україномовна версія) |
Випуск | 4 / 2020 |
Сторінки | 216 - 224 |
Анотація | Стаття присвячена аналізу правових норм, що регулюють процедури банкрутства суб’єктів господарювання державного сектору економіки, а також виявленню колізійних норм у чинному законодавстві України про банкрутство та приватизацію. Зокрема, Урядом оголошено реалізацію програми приватизації. Близько 960 державних підприємств передано Фонду державного майна України для приватизації. Постановка проблеми, проаналізованої авторами статті, полягає у тому, що переважна більшість цих підприємств має велику заборгованість перед кредиторами. Така ситуація породжує низку конфліктів у застосуванні на практиці різних нормативно-правових актів, які так чи інакше торкаються сфери банкрутства. Мета статті полягає у дослідженні проблеми правового регулювання банкрутства об’єктів державної власності. Основні результати полягають у рекомендації щодо недоцільності встановлення надмірних обмежень і мораторіїв на застосування процедур банкрутства відносно підприємств державного сектору управління. Зазначена практика адміністративноправового регулювання господарсько-правових відносин, як правило, має небажані економічні наслідки. Такі обмеження призведуть до негативного економічного ефекту як для підприємств державного сектору, зокрема, так і для економіки загалом, що позначиться на міжнародних рейтингах інвестиційної привабливості України. У результаті дослідження можна зробити висновки про необхідність удосконалення механізмів практики застосування законодавчих норм, що регулюють процеду ри банкрутства відносно підприємств із часткою державної власності понад 50 %. Таке вдосконалення можливе через активізацію взаємодії між органами державного управління, судової влади та суб’єктами професійного громадського суспільства, зокрема, з професійними саморегулівними організаціями арбітражних керуючих України з метою уніфікації практики застосування, вирішення колізійних питань та підвищення ефективності реалізації процедур банкрутства.
|
Ключові слова | заборгованість; банкрутство; неплатоспроможність; приватизація; державне підприємство; мораторій; план санації; арбітражний керуючий |
References | Bibliography
Websites 1. ‘Uriad peredav rekordnyi 431 derzhavnyi ob’iekt na pryvatyzatsiiu ta 4 velyki ob’iekty’ [‘The Government Has Tansferred a Record 431 State-Owned Facilities for Privatization and 4 Large Facilities’] (Uriadovyi portal, 03.03.2020) <https://www.kmu.gov.ua/news/ uryad-peredav-rekordni-431-derzhavnij-obyekt-na-privatizaciyu-ta-4-veliki-obyekti> (accessed: 28.04.2020) (in Ukrainian). 2. ‘Doing Business’ (Ministerstvo rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy) <https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=05376d6c-3772-4027ac6f-73e33e2905a8&title=DoingBusiness2019 (accessed: 28.04.2020) (in Ukrainian).
|
Електронна версія | Завантажити |