Назва статті | Деякі проблеми розгляду справ про банкрутство державних підприємств |
---|---|
Автори | ЛІЛІЯ ГРАБОВАН |
Назва журналу | Юридичний журнал «Право України» (україномовна версія) |
Випуск | 4 / 2021 |
Сторінки | 43 - 56 |
Анотація | Основна мета законодавства про банкрутство полягає в утворенні умов для відновлення платоспроможності боржників та якомога повнішого задоволення вимог кредиторів. Досягнення цієї мети безпосередньо залежить від особливостей правового статусу боржника, його фінансового стану й обраного у процедурі банкрутства способу погашення боргів. Унаслідок відсутності протягом тривалого часу ефективного механізму правового регулювання банкрутства державних підприємств, введення численних мораторіїв на проведення процедур банкрутства, кредитори позбавлені можливості захистити свої права й отримати задоволення вимог, а державні підприємства – відновити свою платоспроможність. Вказані обставини також безпосередньо впливають на процесуальну діяльність суду при розгляді справи про банкрутство державних підприємств. Метою статті є розгляд особливостей банкрутства державних підприємств, процедурних питань, окреслення проблематики, яка виникає при застосуванні норм Кодексу України з процедур банкрутства (КУзПБ) та спеціального законодавства при розгляді справ про банкрутство. У статті проаналізовано низку законодавчих актів, які поряд із КУзПБ регу люють питання проведення процедур банкрутства відносно різних видів державних підприємств. Виділені проблеми застосування, що спричинені їхньою суперечністю та неузгодженістю. Визначено правові підходи до розгляду справ про банкрутство державних підприємств на прикладах практики господарських судів. Зроблені висновки про те, що виключення державних підприємств із переліку суб’єктів банкрутства призводить до нарощування обсягу заборгованості внаслідок застосування штрафних санкцій, нарахування яких було б зупинено у межах справ про банкрутство через введення мораторію. Змістовно законодавство про банкрутство державних підприємств не координується із вимогами ринкового саморегулювання, умовами формування здорового конкурентного середовища та принципами рівності всіх суб’єктів господарювання. Разом із невідповідністю нормам законодавства про банкрутство за суттю, вказані норми є неузгодженими і за формою (процесом), що ускладнює їхнє застосування та впливає на фінансовий стан підприємств і процесуальну діяльність суду. Запропоновано зміни до законодавства про банкрутство державних підприємств.
|
Ключові слова | банкрутство; боржник; неплатоспроможність; державні підприємства; орган, уповноважений управляти державним майном; господарський суд. |
References | Bibliography Authored books 1. Grabovan L, Pohashennia vymoh kredytoriv u protseduri bankrutstva: teoriia i praktyka (Feniks 2018) (in Ukrainian). 2. Poliakov B, Pravo nespromozhnosti (bankrutstva) v Ukraini: pidruchnyk dlia studentiv vyshch navchalnyh zakladiv (In Iure 2011) (in Ukrainian).
Journal articles 3. Nykytchenko N, Donkov S, ‘Osoblyvosti protsedur bankrutstva ob’iektiv derzhavnoi vlasnosti’ (2020) 4 Pravo Ukrainy 216–24 (in Ukrainian). 4. Podtserkovnyi O, ‘Shchodo pytan pro systemnu pobudovu vykliuchen z prava bankrutstv ta poperedzhennia umysnoho spysannia borhiv’ (2011) 1 Sanatsiia ta bankrutstvo 101–4 (in Ukrainian).
Websites 5. Poliakov B, ‘Pryntsypy domino, abo Yak KzPB mozhe sprovokuvaty lantsiuhove padinnia pidpryiemstva krainy’ (Zakon i Biznes, 03.08–09.08.2019) <https://zib. com.ua/ua/print/138714-yak_kzpb_mozhe_sprovokuvati_lancyugove_padinnya_ pidpriemstv_.html> (accessed: 04.04.2021) (in Ukrainian).
|
Електронна версія | Завантажити |